czwartek, 16 marca 2017

Fotografia produktowa

Fotografia produktowa rozwija się szybko, bo jest na topie. Różne branże ubiegają się o wykonywanie dla nich zdjęć przedmiotów. Są one potrzebne do rozwijania biznesów, przedsiębiorstw, firm itd.

Zadaniem fotografa jest takie wykorzystanie dostępnych technik, aby zdjęcia produktów były jak najbardziej unikalne i jednocześnie zachwycające i informatywne. To ważne, ponieważ klienci, szczególnie ci internetowi, wybierają produkt ze względu na to, co widzą na zdjęciu. Jeśli coś ich zachwyci, zwróci ich uwagę, to zdecydują się na to, nie mając ochoty przeszukiwać mnóstwa stron z ofertami. Tak więc od zdjęcia zależy naprawdę wiele.

Wykonując zdjęcia produktowe, sam
wykorzystuję kilka istotnych zasad, które pomagają jak najlepiej wykorzystać dane możliwości. W przypadku studia dobrze jest ustawić odpowiednie światło, aby produkt był jak najwyraźniej oświetlony i widoczny. Jeśli wykonuje się je w plenerze, to dobrą porą dnia będzie wczesne popołudnie. Ponadto cień nie ma miejsca bytu w fotografii produktowej! Jeśli taka jest potrzeba, to dążę do efektu miękkiej cieni.

Próbując zwrócić uwagę klienta na produkt, muszę użyć tła, które nie odwraca uwagi od samego przedmiotu. Zwykle jest ono białe lub po prostu jednokolorowe, aby to produkt mógł grać pierwsze skrzypce. To tylko niektóre z propozycji i reguł koniecznych przy zdjęciach produktów np. dla firm. Ich przestrzeganie okaże się gwarancją sukcesu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz