poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Fotografia reklamowa żywności

Jestem obecnie bardzo zaangażowany w realizowanie zleceń dla pewnego dość znanego koncernu
spożywczego. Fotografia reklamowa dotyczy w tym przypadku oczywiście produktów spożywczych, a konkretnie żywności liofilizowanej. Najpierw zająłem się fotografowaniem zamkniętych opakowań, które bardzo posiadają bardzo estetyczną i minimalistyczną szatę graficzną. Dzięki temu na zdjęciach prezentują się bardzo stylowo i zachęcają do kupna produktu.

Po otworzeniu opakowania owoce liofilizowane wyglądają jak suszone, co zresztą nie jest dalekie od prawdy. Jednak proces któremu zostały poddane znacząco pozbawił je naturalnej formy oraz żywej kolorystyki. Ponieważ fotografia reklamowa rządzi się swoimi prawami, muszę dbać o to, żeby uwieczniane przeze mnie produkty odpowiednio się prezentowały. W tym celu zastosowałem specyficzne ustawienie światła, które optycznie powiększyło liofilizowane owoce i nadało im nieco wyrazistszej formy.

Kolejnym krokiem zawsze jest w moim wypadku obróbka graficzna. O ile opakowania fotografowanej przeze mnie żywności liofilizowanej nie wymagały wyraźnego retuszu, o tyle same owoce wręcz prosiły się o podrasowanie kolorystki. Zwiększyłem nieco nasycenie, pamiętając jednak o tym, żeby produkt zachował swoją naturalność. Na szczęście mam odpowiednio skalibrowany do tego celu monitor.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz